whitepapers
10 augustus, 2020

De waarde van de digitale werknemerservaring

Overal ter wereld zetten bedrijven in op digitale transformatie. Ze proberen zich van de concurrentie te onderscheiden met nieuwe en innovatieve klantenervaringen. Maar er is een aspect dat dichterbij de kern van hun organisatie staat en van grote invloed is op het bedrijfsresultaat en de perceptie door de markt. Dat is het personeel.

 

Het onderzoeksrapport The Impact of a Digitally Empowered Workforce uit 2017 brengt in kaart in welke mate werknemers in alle delen van de wereld nieuwe technologieën hebben omarmd om slimmer en effectiever te kunnen werken. Uit het onderzoek blijkt dat het aanbieden van simpele en optimaal toegankelijke applicaties aan werknemers bijdraagt aan forse productiviteitsverbeteringen. Als dit op duizenden werkplekken tegelijkertijd gebeurt, doet dat wonderen voor de efficiëntie, prestaties en flexibiliteit. Daarmee ontstaat een slagvaardiger onderneming.

 

Een recent onderzoek onder 6.400 werknemers, IT-professionals en HR-besluitvormers door Vanson Bourne in samenwerking met VMware gaat nog een stap verder. Volgens het onderzoeksrapport The Value of Digital Employee Experience zetten succesvolle bedrijven nieuwe technologieën niet alleen in om hun businessmodellen te transformeren, maar ook als wapen in de strijd om toptalent. Dit zet steeds meer bedrijven ertoe aan om de digitale werknemerservaring te verbeteren. Het onderzoek brengt niet alleen in kaart welke eisen werknemers aan hun digitale ervaring stellen, maar wijst ook op de verwachting dat de IT- en HR-afdeling gezamenlijk voor een betere werknemerservaring zorgen. Dit is nodig voor een sterker concurrentievermogen.

 

Meer lezen? Download dan onze whitepaper

Laat ons weten wie je bent, dan sturen wij de whitepaper naar je toe!